Garantie & klachten


Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. 

 

De meeste producten in het assortiment van DBDuurzaam hebben fabrieksgarantie. Gezien er tweedehands producten en verschillende producten van verschillende merken verschilt de garantie per product en merk.

 

Hieronder een overzicht van de garantie termijnen:

Zonnepaneel

  • Op nieuwe zonnepanelen is de fabrieksgarantie doorgaans 10 – 12 jaar. Op tweedehands zonnepanelen geven wij 3 maanden garantie.
  • De vermogensgarantie van een zonnepaneel is 25 jaar lineaire garantie tot 80% van het beginvermogen.

Omvormer

  • Op nieuwe omvormers is de fabrieksgarantie 5-15 jaar. Op tweedehands omvormers geven wij 3 maanden garantie.

Montagematerialen

  • Alle nieuwe materialen hebben een hoogwaardige kwaliteit en wordt uitgedrukt in een garantietermijn van maar liefst 25 jaar. Tweedehands materialen geven wij 3 maanden garantie.

Overige producten

  • Alle overige producten geven wij een garantie van 3 maanden tenzij anders vermeld.

 

Heeft u onverhoopt toch problemen met uw producten? Graag ontvangen wij uw garantieaanvraag per e-mail op het adres info@dbduurzaam.nl Wij vragen u de situatie zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven. Graag ontvangen wij uw factuur als bijlage mee in uw garantieaanvraag. Zo kunnen wij makkelijker en sneller bepalen of u in aanmerking komt voor garantie. In sommige gevallen kan het iets langer duren dan verwacht. Dit zal te maken kunnen hebben met het eventuele contact met onze leverancier. Onze dank voor uw begrip.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dbduurzaam.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.