Gegarandeerd goed!
Wij geven om onze producten en we doen daarom ons best deze in topconditie te leveren bij jou. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat of kapot is. In een groot aantal gevallen kun je aanspraak maken op garantie. De meeste producten in ons assortiment hebben fabrieksgarantie. Deze verschilt per product en merk en is afhankelijk van de status (nieuw of gebruikt). Hieronder vind je een overzicht van de garantietermijnen:
Zonnepaneel: Op nieuwe zonnepanelen is de fabrieksgarantie doorgaans tien tot twaalf jaar. Op tweedehands zonnepanelen geven wij drie maanden garantie. De vermogensgarantie van een zonnepaneel is 25 jaar lineaire garantie tot 80% van het beginvermogen.
Omvormer: Op nieuwe omvormers is de fabrieksgarantie vijf tot vijftien jaar. Op tweedehands omvormers geven wij drie maanden garantie.
Montagematerialen: Alle nieuwe materialen hebben een hoogwaardige kwaliteit. Dit komt ook tot uitdrukking in een garantietermijn van maar liefst 25 jaar. Op tweedehands materialen geven wij drie maanden garantie.
Overige producten: Op alle overige producten geven wij een garantie van drie maanden, tenzij dit anders is vermeld.
Garantieaanvraag:
Denk je op basis van bovenstaande termijnen gebruik te kunnen maken van garantie? Graag ontvangen wij je aanvraag per e-mail op het adres info@dbduurzaam.nl Wij vragen je de situatie zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven. Ook ontvangen wij graag je factuur als bijlage mee in je garantieaanvraag. Zo kunnen wij makkelijker en sneller bepalen of jouw product in aanmerking komt voor garantie. In sommige gevallen kan het iets langer duren dan verwacht. Dit zal te maken kunnen hebben met het eventuele contact met onze leverancier. Onze dank voor je begrip.
Reparatie:
Bij DBDuurzaam streven we naar een duurzaam energielandschap. Daarom bieden wij ook reparatieservices voor zonnepanelen en gerelateerde producten. Verleng de levensduur van jouw installatie met onze deskundige reparatiediensten. Kies voor hernieuwde duurzaamheid en maximaliseer de efficiëntie van jouw groene energieopwekking met DBDuurzaam.
Klachten…? Wij lossen ze op!
Wij vinden het belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Heb je toch een klacht? We willen je vragen om klachten bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dbduurzaam.nl. Wij staan daar open voor en helpen graag mee aan een passende oplossing.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via ttps://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.